Úvod »RC Lodě» NEPTUNE EP ponorka RC komplet


        

NEPTUNE EP ponorka RC komplet

 

Číslo produktu: 5220-F03SA2
naše cena bez DPH: 10 735,54 Kč (403,03 Eur)
naše cena s DPH (21 %):
12 990,00 Kč (487,67 Eur)

do košíku:
  ks  

RC ponorka Neptune SB-1, RTR

Neptune SB-1 je RC model ponorky s elektrickým pohonem s možností statického i dynamického ponořování. Statické ponořování (tj. nevyžadující pohyb modelu vpřed nebo vzad) umožňuje použití vnitřní ponorné nádrže (tvořené pružným plastovým vakem) plněné nebo vyprazdňované elektrickým hadicovým (peristaltickým) čerpadlem. Dynamické ponořování umožňuje kombinace sil vznikajících v důsledku pohybu modelu vpřed nebo vzad a nastavení hloubkových kormidel.

Vlastní model má konstrukci v principu velmi podobnou skutečným ponorkám. Základem je vnitřní tlakový trup tvořený válcem z čirého plastu a uzavřený na koncích přírubami s odnímatelnými poklopy. Uvnitř tlakového trupu je uložena veškerá elektronika, pohonný elektromotor, vodní čerpadlo, ponorná nádrž, pohonný motor s obousměrným regulátorem a pohonný akumulátor (12 V těsný gelový olověný akumulátor 2,2 Ah). Vodotěsnými průchodkami jsou vyvedeny vypínače (pro palubní elektroniku a tuningovou CCD kameru), táhla pro ovládání kormidla a hloubkových kormidel a hřídel lodního šroubu. Vnitřní trup je odolný tlaku vody do hloubky max. 10 metrů, provozní hloubka ponoru je max. 5 metrů, což je dáno bezpečným dosahem RC soupravy v pásmu 40 MHz pod vodou.

Vnější (netlakový) trup tvoří "karoserie" z plastových výlisků upevněná k rámu s přepážkami a podélnými závitovými tyčemi, které upevňují příruby na koncích tlakového trupu. na spodní části vnějšího trupu je kýl s nastavitelným balastem (přídavnou zátěží), který slouží pro vyvážení ponorky v podélné i příčné ose a doladění optimálního ponoru ve vynořeném stavu dle hustoty vody (...těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná tíze kapaliny tělesem vytlačené...že ano, pane Archiméde?)

Pro ovládání ponorky slouží klasické kormidlo na zádi a dva páry hloubkových kormidel na zádi a na přední horní části trupu. Pohon zajišťuje 12 V motor řady 550 s třílistým mosazným lodním šroubem ovládaný obousměrným regulátorem. Celý model je řízen čtyřkanálovou FM RC soupravou s dvěma standardními servy (kormidlo a hloubková kormidla), spínačem ovládajícím chod vodního čerpadla a obousměrným elektronickým regulátorem otáček.

Pro bezpečný provoz je součástí palubní elektroniky automatický bezpečnostní systém, který zajišťuje automatické vynoření vyprázdněním ponorné nádrže při průniku vody do tlakového trupu, poklesu napětí pohonného akumulátoru nebo ztrátě signálu z vysílače. Hlídá také pomocí tlakového čidla maximální tlak v ponorné nádrži a nedovolí tak její "přepumpování".

Pro snadné přenášení, spouštění na vody i vyzvedávání je s modelem dodáván velmi praktický kovový držák.

Ovládání ponorky je velmi jednoduché. Po provedení plavební zkoušky doma v koupací vaně se můžete vydat k nejbližší vodní ploše - plaveckému bazénu nebo jezeru či rybníku s čirou vodou. Podmínkou je dobrý přístup k vodě, pevný břeh, ze kterého můžete snadno spouštět ponorku na vodu a opět ji vyzvedávat.

Ponorka se řídí podobně jako model lodi kormidlem, hloubková kormidla ovládají hloubku ponoru, motor má otáčky řízeny proporcionálně (plynule) pro chod vpřed i vzad. Zaplavováním ponorné nádrže dosáhnete ponořování nebo vynořování plavidla, vhodné je používat jenom takové statické ponoření, aby se ponorka právě vznášela ve vodě - podobně jako u skutečných ponorek.

Při plavbě doporučujeme používat kombinaci statického a dynamického ponořování - do ponorné nádrže načerpejte tolik vody, aby z ponorky vyčníval právě jenom disk na vrcholu "věže", přidejte plyn a dále hloubku ponoru řiďte pomocí hloubkových kormidel. Tento způsob vyvážení má výhodu v tom, že při poruše napájení, pohonné soustavy apod. se ponorka sama vynoří do "periskopové hloubky", takže její záchrana je mnohem snazší.

Stavebnice obsahuje: hotový model připravený k plavbě s nainstalovanou elektronikou, pohonnou jednotkou a olověným akumulátorem, čtyřkanálový FM vysílač SkyMaster T4 40 MHz, sadu nářadí pro montáž a údržbu, držák pro přenášení ponorky, arch samolepek, síťový nabíječ 250 mA a návod k obsluze a údržbě.

Model je připraven pro montáž kompletu CCD kamery Thunder Tiger (CCD kamera AQ1285, Sada kabelů kamery PJ6181, Videokabel 15 m AT0320 a Video přijímač s monitorem AQ1701), který vám umožní zažít na vlastní kůži pocity podmořských vlků Jacquese-Yvese Cousteaua nebo dr. Ballarda při pátrání po vracích španělských galeon, Titanicu nebo Bismarcku.

 

Celková délka (mm) 774
Celková š ířka (mm) 275
Výška (mm) 285
Výtlak na hladině (kg) 7,7
Výtlak v ponořeném stavu (kg) 7,95
Rychlost na hladině (uzly) 1,45
Rychlost pod vodou (uzly) 1,08
Max. provozní hloubka ponoru (m) 5
Max. konstrukční hloubka (m) 10

 

Pro přátele podmořské plavby může „jádro" ponorky Neptune, tlakový trup s elektronikou, posloužit jako výborný základ pro stavbu makety skutečné ponorky. Vzorů je samozřejmě spousta - kromě „fašounských" U-bootů z druhé světové války, které asi každému přijdou na mysl jako první, je tu ale spousta jiných slavných strojů, se kterými vyplouvala ponorková „esa" jiných národů - Britové Horton nebo Wanklyn, Američané OKane nebo Grunner, a samozřejmě také Češi pod vlajkou C&K maríny Hudeček, Singule, Strnad nebo Holub...


Ukázkové video [AVI, 9MB]